Sunday 13 May 2012

Melayu zaman kini....Astaghfirullahalazim.

assalamualikum wbt... selamat hari petang ahad...hari mendung kat kota samarahan sekarang ni, merangkap keadaan yg sangat sesuai untuk berhibernate @ tido...stop di suti!

entry ari ni aku post berdasarkan kes seorang individu yg baru-baru ni nak bunuh diri.....individu yg tak dikenali ni post status kat FB dia kata nak bunuh diri akibat frustrated ngan awek die....individu ni jugak dipercayai dah murtad, nama FB dia yg terkini Edward Martin Jesus ... aku rase ramai yg dah tau detail pasal kes ni.

so, isu yang aku nak sentuh kat sini adalah pasal manusia yg pergi like plak status kat fb.... yg paling aku kecewa + sedih + macam2 yg tak terungkap but more to disappointed adalah manusia2 yg like tu berbangsa melayu + beragama Islam.... aku mengaku yg aku bukan lah sebaik mane tapi tidaklah sejahil ini...paling aku kecewa bile status die macam ni yg org like:

bila pegangan iman dah takde.

dan cube tengok name2 manusia tanpa akal ni....pegi plak like status individu jahil tu....


bertindak tanpa akal!
aku pon tak tau nak kategorikan manusia2 ni dalam golongan ape....aku bukan ahli ulama', aku juga bukan ustaz ustazah...malah aku juga bukan tuhan, siapalah aku untuk menjatuhkan hukuman terhadap manusia2 ni.... amalan aku juga masih ringan untuk kesana... cuma sebagai renungan and tauladan kepada diri sendiri....

"selemah-lemah iman, adalah membenci perkara yang Allah murka dengan hati"

2 comments:

  1. aku pun bawu tau pas aku tengok atikah hamid dok cita kat fb... blog dia dulu penuh dengan terjemahan ayat alquran..tp tak tau pasaipa jadi macam nie...tetiba murtad...sadis tol...

    banyak wey aku jmpa page2 murtad nie...adoyai... moga-moga terbuka walau sedikit pun hati terhadap keindahan Islam..waaaalaaaawey....

    ReplyDelete
  2. tau takpe...sedih weyh......yg nak bunuh diri tu 1 hal...ni yg gi like plak status mamat ni bile die benci Allah tu.....budak2 islam lak tu..

    ReplyDelete

mari menconteng (~*,)