Tuesday 20 December 2011

sukarelawan VS assignment....

waaa.....tak saba nak update blog....biarpun agak da terlewat 2 hari nak post entry pasal ape yg aku buat weekend ari tu...(1kuching takde elektrik ok!!!).aku tetap nak post jugak.....blog aku, aku punye suke la kan???? huhu

weekend ari tu aku dengan secara tak langsung nye dah melibat kan diri dalam program Sukarelawan Bencana Alam IPTA Kenyalang....under JPAM tu......mule2 ikut kawan je, last2 terjoin plak....ingat kan die nak interview je, tengok2 takde interview pon..terus jadi je....huhu...

bertempat kat BHEP, bermula jumaat sampai ahad yg lalu, pelbagai aktiviti telah dijalankan sempena program tersebut....maka, terbabas la jadual aku hujung minggu hari tu nak siapkan assignment Forest......apelagi...jadi runner la aku.../omg

ari jumaat tu program start pukul 4ptg, pukul 5.30ptg da kene rushing balik rumah nak mandi sume sebab pukul 8mlm da nak kene ade kat bhep balik....aku ni dok luar cek oiii.....memang redah je la....nak kene kejo bus pukul 7.30mlm.... tengah kalut lagi nak jalan gi depo balik sebelum hari gelap...kat Sarawak ni pukul 6.15 pon da gelap mate memandang.....so, dah nak dekat2 maghrib lebih kurang pukul 6.30ptg tu aku jalan...time tu kan ramai gi masjid, so, takde la takut sangat...heheh...(naseb bek cuti...hehe)...
aktiviti malam tu just pengenalan oleh pegawai JPAM tu...sambil2 tu aku pon sempat la lari gi CAIS nak pinjam buku ngan update status FB...hehe....assignment tetap diutamakn... /nobigdeal...not bad la....balik rumah je da pukul 11mlm dari unimas.....sah2 la pukul 11.30 baru sampai rumah.....konon2 nak buat assignment, last2 /ngantuk

hari sabtu plak, pagi2 da jalan gi depo....naik bus pukul 8pg gi bhep......hari tu ade macam2 demo untuk bantuan pertolongan cemas....so, macam2 aku da belajar....cara ikat kain anduh la, balut kaki patah, lutut patah n segala yg patah la......yg paling menarik, CPR...huhu.....time tengah hari, aku sekali lagi lari jap gi CAIS...siapkan lagi ape yg patut.....tu pon tak sempat nak siap.....hampa!!!....so, time ni kitorang ambil gambar untuk buat kad sukarelawan JPAM....da la kene pakai baju sukarelawan tu...macam MILO FUZE!!! da aku rase atas kepadatan maksimum aku dalam baju tu...tension betolllllll!!!!!!!!!!!!!!!petang plak ade demo padam kebakaran pakai fire distinguisher tu.....
petang tu aku tak sempat nak balik pun....so, singgah Kenanga je la....sambil2 tu........ASSIGNMENT masih terus disiapkan....tension dollll!!!!!! pukul 8 da kene gi bhep balik.....malam tu just aktiviti nak bahagikan kumpulan.....salah satu tujuannye nak mempermudahkan perjalanan aktiviti hari ahad.....pastu, kitorang boleh saling mengenali...=))).... nak kenal apo ehh, nak dekat 5 kali dok tukar2 group untuk niat yg same.....loteh laaa hai!!! malam tu plak bus takde...sepatutnye ade sebab ade majlis penutupan MPI....so, pukul 12mlm baru sampai Vista Ilmu yg terchentaaa tu.... da balik tu bukannye dapat tido....lepas mandi ngan basuh kain, sambung lagi ASSIGNMENT.....waaa.......2.30pg, akhirnya siap jugakkk!!! aku memang da rase mcm ni da /blur

hari ahad....hari ni hari paling mencabar....pukul 6.30pg aku da bangun.....pukul 7pg aku lintang pukang la cycling gi umah Anis nak bagi pendrive...pastu kene jalan plak gi depo....waaa....aku nak tido!!! sekso ehhhh.......org naik bus, aku kejar bus.....pagi tu kene turun kat Allamanda plak......act, tepi tasik UNIMAS.....hari ni ade latihan rescue dalam hutan and water confident.......ade 2 group, so, ade shift la bile nak buat aktiviti tu...naseb baik group aku masuk dalam air petang...so, segala selut2 yg dah dikutip mase masuk dalam hutan tu da di cuci sebelum balik rumah......heheh
masuk dalam air memang best, merase gak berenang kat tasik UNIMAS tu...geli pon geli la, redah je..huhu... 
time balik plak, hujan lebat...so, aku pon redah je la sampai rumah sebab tak bawak payung.....kalau bawak payung pon same je sebab aku memang da basah masuk dalam tasik........

untuk pengetahuan semua, kitorang punye training takde la mencabar sangat macam diorang biase buat tu....takde kawat, tido dalam hutan pon tak.....maybe ade lagi kursus yg lebih lame lagI pasni....tapi tak tau lagi bile.....tgu je la .....=)

as a result, badan aku sakit..... otot2 kat abdomen aku sakit dol...bile terbersin lagi sakit...harghhh........nak jadi 6pack kot.../wahaha

p/s: MOOD UPDATE BLOG DA SELESAI, SO, MOOD STUDY FOREST TELAH BERKUMANADANG YE....(act,esok test forest ye!!! wish me luck k)
THE MORAL OF THE STORY:
SIAPKAN ASSIGNMENT AWAL2!!

/bye

No comments:

Post a Comment

mari menconteng (~*,)