Thursday 27 October 2011

Kisah Buah dan Jiran....

haaa...lame tak update...huhu......ni yang aku nak cite ni....semalam mak housemate aku si elsy tu datang.....bawak macam2....ade buah jambu air, buah kuinin, bunge kantan, pucuk ubi.....almaklum laaa, rumah kitorang tu kan banyak tukang masak...-tukang masak laaa sangat....huhuhu... mase mak die sampai tu aku kat dalam bilik baru bangun tido...tengah mamai2 tu aku pun gi la amik wudu' ngan solat isyak....hingak gak la kat ruang tamu.... mak die memang peramah la....macam mak akuu....

da selesai solat tu aku pon keluar bilik, borak2 ape yg patut ngan mak die sambil usik2 adik die yg comel plus pipi tembam tu..geramm plak...tapi mak die singgah kejap je just nak tengok keadaan rumah sewa anak die...huhu..agaknye baru puas hati bile da tengok sendiri.....

pas makan je, aku selaku 'AJK BUAH2An' ni bersiap sedia la ke dapoq nak setting dessert la kununn...huhuhu.....mak aiii.......melambak kau buah kat dapur.....macam-macam buah seperti yg telah dinyatakan diatas.....tapi, terlebih-lebih untuk kami berlima.... ni la projek aku ngan housemates aku malam tadi.....cicah ngan kuah kicap wooo....meletop!!!!



da siap.... 



buah kedondong...



  cite ni lom habis lagi......
.
.
.
.
.

tapi yang tadi tu cite pasal buah.....tapi ape kene mengena plak dengan jiran???? /hmm tol tak.....
nak dijadikan cite, kitorang pun mengambil keputusan nak agih2 kan buah jambu air yg banyak ni kat jiran2 kitorang..... nak cite pasal jiran ni, kitorang ade 2 je jiran se'level'....sebab 1 level ade 4 unit apartment je....tapi 3 unit je yg berpenghuni....1unit tu budak kelas kitorang je....tapi yg menariknye, unit depan umah kitorang ni budak2 UITM......orang bujang.....huhuuuuu...............

tetapi...orang bujang depan umah kitorang ni sangat la pemalu...hahahah....apabila skuad rumah aku gi mengetuk pintu umah jiran kami tu malam tadi, punyela lame baru nak bukak pintu.....kalut nak pakai baju la tu agak ehhh.....apabila pintu terkuak yg tak berape nak luas, just kepale je yang keluar....bapakk pemalu aku kate bakkk ang.....-bak kate kawan aku nad.... .....kalah anak dare ko..... dah amik jambu tu terus tutup pintu....bile housemate aku da melangkah je nak masuk umah balik, tetibe die bukak pintu balik sebab nak kate time kasih....hahahahaha....kaluttt laaa mamat ni...hahaha....memang tergolek2 housemate aku tergelak malam tadi....

lepas kejdian bagi membagi tu, aku pon dok la kat dapor sambung balik keje memotong buah jambu air yang tertangguh....(act dapor kitorang menghadap dapor diorang....jarak macam sebatang penyapu je...)...tetibe kitorang pon terdengar drama sebabak diorang macam yg kitorang selalu buat dalm rumah...siap gelak2 lagi....ayat yang aku dengar, "terime kasih...buat susah2 je".pastu diorang gelak2....

pastu dengar bunyi bising....potong jambu kebang???? huhuhu.....
macam biase la...jadi bahan kitorang la pas tu...huhuhu
macam tu la hidup berjiran ye... /wahaha
orang berbudi, kite berbahasa..orang memberi kite merasa.....
dah2!!!! stop mengarut mira!!!!

ngeeee~~~~~~~~~~~~~~~~ /bye

No comments:

Post a Comment

mari menconteng (~*,)